HIT COUNTER

luni, octombrie 26, 2009

Balda Beltica 1951

De mult eram curios cum mi-ar iesi niste poze facute pe film cu tehnica pura ... adica fara niciun ajutor "digital". Prin 2007 am achizitionat un aparat foto din Bulgaria - Nessebar, dupa indelungi negocieri, de la un vanzator de antichitati. Aparatul e un Balda-Beltica de prin 1950 si ceva iar setarile sunt bineinteles in totalitate manuale. O vreme nu m-am atins de el dupa care am zis sa incerc sa fac niste poze cu ajutorul digitalului. Adica mai mare deranjul.... pe Beltica e un Zeiss de 50 mm si ca atare stai si seteaza focala obiectivului de pe digital la 50/1.5, vezi ce distanta iti calculeaza (asta daca ai scala de distante pe el ca pe 18-135 n-ai sa gasesti) si in sfarsit reprodu diafragma si tp de expunere pe analogul german (care nu suporta timpi mai scurti de 1/200 ca deh! tehnica nu prea permitea, s.a.m.d.). Rezultatele...hmmm...deplorabile....defocalizate, sub sau supra-expuse etc. Cred ca doar vreo 2-3 poze pot sa zic ca erau cat de cat decente.

De curand am primit un exponometru ...tot un vintage nemtesc de prin aceeasi perioada cu care in sfarsit mi-a reusit cate ceva. Nimic spectaculos desigur, insa mai pun si eu cate ceva pe blog.





Un comentariu: